Електронска размена на податоци (EDI) е збир на стандарди за комуникација помеѓу два компјутерски системи преку која се разменуваат деловни податоци (документи) помеѓу компании (трговски партнери) во стандардизиран формат разбирлив за компјутерките системи. Со следниве овие стандарди, секоја компанија може да комуницира по електронски пат со која било друга … бидејќи сите компании во суштина зборуваат на ист (EDI) јазик.
Прегледајте ја специјализираната страна за SSBEdi на следниот линк: www.edi.mk
Во суштина EDI е иницијатива започната уште од 1960 год. помеѓу компании во транспортниот и малопродажниот сектор, со цел да се подобри квалитетот на услугите за купувачите и за други долгорочни заштеди. EDI е крупен чекор напред кон креирање на канцеларии без хартија.
Типови на Пораки
Постојат многу различни видови на пораки кои можат да бидат разменети по електронски пат со EDI, низ широк спектар на индустрии. Во трговијата најчесто се користат следниве типови:
Со замена на хартиените документи како што се нарачки кон добавувачи или фактури со соодветен EDI еквивалент кој е разбирлив за компјутерите се постигнуваат следните придобивки:
EDI овозможува бизнисот да биде повеќе автоматизиран и поефикасен. EDI овозможува Вашата организација да има подобри и поцврсти односи со добавувачите и купувачите. Воедно овозможува поголема предност во однос на конкуренцијата.
Заштеди:
Со EDI се постигнува заштеда на време при:
Зголемена конкурентност:
Бидејќи ЕДИ е стандардизиран систем (универзален јазик), со неговата имплементација, компанијата добива универзална алатка за размена на документи со сите компании ширум светот. Компаниите кои користат ЕДИ се “посакувани” трговски партнери и имаат предност во однос на останатите.
Некои истражувања покажуваат дека со користење на EDI може да се постигне заштеда на време (со тоа и пари) и до 50%. Од други истражувања компниите после имплементацијата на ЕДИ имаат зголемување на продажбата од 18%.
Кој користи ЕДИ
Користењето на ЕДИ нема ограничување во однос на бизнис секторот. Еве некои од секторите:
ЕДИ процесот е невидлив, електронски проток на деловни документи во пакети на форматирани податоци.
Најголемиот дел од ЕДИ трансакциите се исти како оние кои традиционално се прават рачно со хартиени документи. Единствена разлика кога се прават преку ЕДИ е дека информацијата се испраќа и се прима во електронска форма како пакет од податоци форматиран во согласност со ЕДИ стандарди.
Еден типичен ЕДИ процес би изгледал вака:
Мрежа за Електронска Размена на Податоци (МЕРП) претставува универзална услужна платформа која обезбедува пренос на Електронските Пораки од ЕДИ системот, од компјутерскиот систем на праќачот на документот до компјутерскиот систем на примачот на документот. Приклучувањето на МЕРП овозможува компанијата која користи ЕДИ да има само еден провајдер, преку кој ќе се врши комплетната размена на сите документи со сите трговски партнери. Со ова се постигнува:
Како се имплементира
За да се започне со имплементација, кај компанијата која имплементира ЕДИ мора да се исполнети неколку технички предуслови:
Имплементацијата на ЕДИ не е едноставен процес и оди во неколку чекори:
Употреба во Македонија
Благодарение на напорите на ГС1 Македонија кој во минатиот период организираше едукативни работилници низ целата територија на Македонија за корисноста на ЕДИ, употребата на ЕДИ во Македонија е на самиот зачеток. Тоа покажува дека ЕДИ е корисна алатка која може да донесе многу придобивки за македонските компании и за општата деловна клима во Македонија.
ЕДИ за купувачи кои прават директен прием на стоки со рачни компјутери
Чекори:
Бенефити
ГЛАВНИ БЕНЕФИТИ:
Заштеда на време и човечки ресурси. Директен, електронски прием на нарачките од купувачите со што се заштедува на време и трошоците поврзани со нивно правење (се намалува зависноста/потребата од комерцијалисти).
Минимизирање на грешки. Директниот прием на нарачката во нашиот програм овозможува и минимизирање на грешките кои настануваат сега во при изработка на нарачките и нивен внес во нашиот софтвер.
Избегнување на мултипликацијата при обработка на нарачките. Нема потреба од собирање и обработка на нарачките кои пристигнуваат преку повеќе канали (телефон, e-mail, viber или друг канал на комуникација).
Побрза комуникација. Систематизираната и структуирана комуникација помеѓу системите на добавувачот и купувачот овозможува побрза комуникација помеѓу добавувачот и купувачот. Тоа придонесува за побрза обработка на нарачките и комуникација при евентуални грешки.
Навремено детектирање на грешки. Плод на користењето ЕДИ е и навременото детектирање на грешки. Благодарение на концептот на електронска размена на податоци грешките се детектираат веднаш. Поради тоа истите може да се искомуницираат и да се решат спорните ситуации веднаш. Тука пред се’ се мисли на грешки кои прозлегуваат во разлики помеѓу нарачаната и испорачаната количина.
Навремено известување на купувачот за промена на цени или други услови поврзани со самите производи.
Избегнување на непотребна комуникација. Структуираната комуникација помеѓу двата системи кои ги содржат сите потребни податоци придонесува за елеминирање на телефонската и електронската комуникација помеѓу добавувачот и купувачот. Сето тоа е оставено на ЕДИ.
Историја на настани. ЕДИ овозможува целосен историјата во поглед на настаните поврзани со размената на нарачките и останатите податоци. ЕДИ ни овозможува да имаме преглед на разменетите нарачки и целата следливост на активностите кои се случуваат во рамките на ЕДИ комуникацијата.
Точни податоци за залихата и продажбата. ЕДИ овозможува целосен увид во моменталната залиха како и продажбата кај купувачот, податоци кои може подоцна да бидат искористени за најразлични анализи.
Намалување на зависноста од вешти обучени вработени. Со ЕДИ се избегнува активноста од рачно внесување и изменување на нарачките и останатите документи. Се избегнува и потребата од комерцијалисти бидејќи сега нарачките ги разменуваат двата системи
Намалување на трошоците на работењето. Сите придобивки погоре придонесуваат за значително намалување на директните и индиректните трошоци
СИГМА СБ нуди услуги како планирање, дизајнирање, апликативен развој, креирање софтверски решенија, деловен консалтинг и обуки за управување со податоци и бизнис процес инженеринг.